Jaarverslag 2018

Zelden ontving het Noord Nederlands Orkest (NNO) zoveel lof als voor de uitvoering van het monumentale War Requiem van Benjamin Britten. Voor een uitverkochte zaal brachten het orkest, de solisten en de drie koren een uitmuntende vertolking van een van de meest indrukwekkende klassieke werken van de twintigste eeuw. Tegelijkertijd waren er vele andere geslaagde uitvoeringen: van de Zevende Symfonie van Mahler tot de beproefde filmmuziek-concerten.

Dat het een geslaagd jaar was, blijkt ook uit de constatering dat het NNO nooit eerder zoveel publiek wist te trekken. Dit bevestigt eens te meer dat de inspanningen van de afgelopen jaren om een groter publiek te interesseren voor klassieke muziek vruchten afwerpen. Het orkest staat er goed voor, levert een hoge kwaliteit en heeft de financiën op orde. Alle betrokkenen verdienen hiervoor een groot compliment. Wij kijken dan ook met veel vertrouwen uit naar wat het komende jaar gaat brengen.

Henk Pijlman, voorzitter Raad van Toezicht

Bekijk het jaarverslag
Het jaarverslag 2018 is hier te downloaden. Dit jaar brachten we ook een speciale Friese omslag uit, die hier te downloaden is.